niedziela, 10 listopada 2013

Kurczak w stylu marokańskim

Kupiłam w ,,Kuchniach Świata" marokańską mieszankę przypraw Ras-el-Hanout. Mieszanka ma silny aromat goździków, kolendry, kuminu i pieprzny smak.
Nie szukałam przepisów, w których użyto tej mieszanki, zdałam się na własną intuicję. Do przygotowania potrawy użyłam składników, które kojarzę z kuchnią marokańską. Kurczak udał się wyśmienicie, mięso było baaardzo aromatyczne i miękkie. Całość dopełniał ryż gotowany z kuminem i kardamonem, posypany pistacjami.

Zdjęcie jest słabej jakości, jednak nie było czasu na duble - nie chciałam narażać się głodnej rodzinie;)
Składniki:
  • 8 pałek z kurczaka
  • 2 cebule
  • 4 łyżki rodzynek
Marynata do kurczaka:
  • 2 łyżeczki mieszanki Ras-el-Hanout
  • 1 kostka bulionu warzywnego BIO (kupuje w sklepie ekologicznym, bulion o obniżonej ilości soli)
  • 1 ząbek czosnku
  • 3 łyżki oleju arachidowego

Przygotowanie:
  • Składniki marynaty utrzeć w moździerzu na gładką masę. 
  • Natrzeć marynatą pałki z kurczaka, wstawić do lodówki na 1/2 godziny.
  • Kurczaka i pokrojoną w duże piórka cebulę, układać w naczyniu do pieczenia, posypać rodzynkami.
  • Naczynie szczelnie zakryć folią aluminiową.
  • Piec w temperaturze 150 stoni przez 2 godziny.
Smacznego

1 komentarz:

  1. Kupiłam ostatnio też tą przyprawę ras-el-hanout, ale jeszcze jej nie wypróbowałam. Twój pomysł na jej wykorzystanie wygląda przepysznie.

    OdpowiedzUsuń